December, 2009

Page 1 of 3123

برنامج بحب فيك ايه؟ ألفت نظر البنت اللى بحبها ازاى؟

برنامج بحب فيك ايه؟ ألفت نظر البنت اللى بحبها ازاى؟

عايز تعرف تلفت نظرها؟ عايز تعرف هى معجبة و لا لأ؟ عايزة تعرفى هو بيفكر ازاى؟... (Continue reading)

حملة الكاتب الملطشة – ضد دور النشر المصرية المستغلة

حملة الكاتب الملطشة - ضد دور النشر المصرية المستغلة

توضح مروة رخا أن السبب الذي جعلها تتجه للنشر الالكترونى ليس قلة دور النشر المصرية بل عدم رضاها عن الفوضى التي تسيطر على صناعة النشر في مصر والتى تحمل الناشرين الجزء الأكبر منها. فمن خلال تجربتها في النشر وتجارب عشرات... (Continue reading)

روزاليوسف و حملة الكاتب الملطشة ضد دور النشر المصرية المستغلة

روزاليوسف و حملة الكاتب الملطشة ضد دور النشر المصرية المستغلة

الأمر لا يقتصر علي النصب في الأموال بل ويمتد للوعود الكاذبة وعدم الاحترام في التعامل مع صغار الكتاب الذين يودون أن يكون لهم مساهمة في عالم الأدب فيتم إعطاؤهم وعود كاذبة ويطلب من إرسال أعمالهم دون أن يتلقوا أية ردود... (Continue reading)

إذاعة البي بي سي و حملة الكاتب الملطشة ضد دور النشر المصرية المستغلة

إذاعة البي بي سي و حملة الكاتب الملطشة ضد دور النشر المصرية المستغلة

الدور الذي يلعبه ناشروا الكتب في الترويج لكتاب ما كبير وهائل لدرجة أن الناشرين قادرون أحياناً على القضاء على كتاب جيد جداً عبر إهماله أو الترويج له بشكل سيء. وبالمقابل يستطيع ناشر جيد أن يضمن لكتاب ما نجاحاً هائلاً يدخله... (Continue reading)

حمل كتاب حنان سعيد مجانا – امرأة لا أحب ان ألقاها

حمل كتاب حنان سعيد مجانا – امرأة لا أحب ان ألقاها

تدخل حنان سعيد الأنثى في أتون اختبار الذات من خلال مرايا الآخر/ الرجل. تحاول جاهدة الإمساك بطيفها الحقيقي، من خلال استقصاء حالات الانبهار والانكسار والانهيار، معتمدة في ذلك على جملة قصصية مقننة، ومعرفة متعددة الآفاق، وحضور لافت عند لحظة الخلق،... (Continue reading)

Egypt’s free e-book publishing (Bikya Masr)

Egypt's free e-book publishing (Bikya Masr)

Rakha says that "if you think you are a writer, if you think you want people to hear your voice, if you do not want to be at the mercy of a publisher who will make you pay, will not... (Continue reading)

Ask Marwa: I cannot forget him

Ask Marwa: I cannot forget him

I really loved him but I had to move back to USA for college and after I moved we started having problems and we broke up! It's been a year and a few months since we broke up and I... (Continue reading)

Tagged with:             

Ask Marwa: I like him BUT

Ask Marwa: I like him BUT

This might be a very silly problem, maybe more of a teenager problem than a 22-year-old one! Here is the thing: there is "this person" in my lecture hall, who I've noticed since the beginning of the last college year.... (Continue reading)

Tagged with:             

Ask Marwa: Guy in the Cave

Ask Marwa: Guy in the Cave

I have the best boyfriend in life. We have been together for two years and we are planning to get engaged by the summer. He just got his first job and since that happened he has not been the same.... (Continue reading)

Tagged with:                 

Ask Marwa: Rage and Anger

Ask Marwa: Rage and Anger

I am a 24 year old second year law student and I am full of rage and anger; my brothers have nice decent girlfriends in their lives, my dad loves them more than he loves me, I have no friends,... (Continue reading)

Tagged with:                 

Ask Marwa: I am in love with a boy at school and I’m too shy to talk to him.

Ask Marwa: I am in love with a boy at school and I'm too shy to talk to him.

My young lady, please allow me to correct you; You are not "in love with" the boy; you are "attracted to" him. To say that you love him means that you have an open communication channel and that you actually... (Continue reading)

Tagged with:                 

برنامج بحب فيك ايه؟ و مشاكل القراء

برنامج بحب فيك ايه؟ و مشاكل القراء

مروة رخا مع ياسمين ياسين و الحلقة 56 من برنامج "بحب فيك ايه" و شوية مشاكل على ما قسم ... مشاكل متنوعة و خبرات حياتية كثيرة... (Continue reading)

Page 1 of 3123